söndag 12 februari 2012

Söndag

Igår var i Ullared och satte sprätt på lite pengar.
Det är konstigt med just den affären, man behöver egentligen inget, men ut kommer man ändå med flera gula kassar och en något lättare plånbok.

På hemvägen åkte vi genom Limmared, blev fika hos mor och far, eller mommo och foffi som Siri säger!

Kvällen blev sen för barnen, då de sov en hel del i bilen. A somnar alltid utan problem, men lilla S, hon ville vara med. Uppe med tuppen som vanligt var de iaf idag.

Nu på förmiddagen måste jag plugga, så J har lovat att ta med sig barnen ut på äventyr.

I eftermiddag är det simskola för A, han har redan packat sin väska. Det är en utav veckans stora höjdpunkter.

Ikväll blir det även lite jobb för min del, gött!

fredag 10 februari 2012

Fin fredag

Fin fredag
Sovmorgon (allt efter 5.30 räknas som sovmorgon, då jag skulle ha gått upp om jag skulle jobba)
Skola, fredagsstäda, skidtur med bästa Ankan, bastubad och tjöt, även där med bästa Ankan. Hämtmat, vin, glada lekande barn, nu sovande barn.
Fin fredag

torsdag 9 februari 2012

Yeees!

Testet vi gjorde igår var självrättande, så efter 18 kunde man se om man blivit godkänd eller ej.. Jag var nervös, men behövde inte oroa mig, då jag hade alla rätt!!
Känns oerhört gott!

Idag är det hemstudier och jag har en bok på ca 120 sidor som jag ska ha läst till i morgon.. bäst att sätta fart, för vårdvetenskap är så fantastiskt roligt!

onsdag 8 februari 2012

Test

Idag har vi haft ett test på informationssökning, trodde att det skulle vara lättare än vad det var. Ikväll får jag reda på hur det gick.. Känns ju jäkligt dumt om man skulle misslyckas med detta.. Enklare än så blir det nog knappast!

Nu ska jag strax åka till jobbet!

måndag 6 februari 2012

Svenskt tenn

Lite trevlig shopping så här på eftermiddagen, från Svenskt tenn
 Fina elefantbrickan, design Estrid Ericson
Fina underlägg, Manhattan, design Josef Frank

Nu hoppas jag att de levererar snabbt!!

Bilder lånade från svenskttenn.se

Phu

Phu
Så var det gjort, den första muntliga examinationen. Nervöst som attan, men det gick bra! Idag tänker jag inte öppna en bok, inte en som har med pluggandet att göra iaf!
Har tänkt att gå och hämta barnen strax, lite tidigare än vanligt.

Ikväll ska jag och Anki ut på tur, ja vi ska åka skidor, på längden. Var väldigt många år sedan som jag åkte skidor, men kul ska det bli!

Nu lite kaffe innan jag hämtar hem mina små!

fredag 3 februari 2012

Kallt?! Ja, men sluta klaga..



Det är kallt, verkligen kallt, men underbart friskt och soligt.
Det behövdes efter den lååånga, grååa hösten. Så nu mina vänner är vi lite glada och slutar klaga! Våren och sommaren kommer.. som alltid!

Det var väldigt skönt att ligga kvar i sängen idag. Barnen vaknade väl ganska tidigt, men de satt tysta och tittade på barnprogram. Efter en lugn och skön morgon tog vi oss en promenad till fsk. Nu sitter jag med lite kaffe och ska alldeles strax åka till skolan.
Blir nog en bra dag det här, det kan knappast gå fel, det räcker liksom med att det är fredag!

Så trevlig helg på er!