tisdag 27 december 2011

Skogstur

Juldagen
På juldagen gick vi ut i skogen hela bunten och grillade. Det gjorde vi alltid som barn.
 Mysigt, men tänk om vi hade haft lite snö..


 Siri och J


Istället för snö, hittade vi kantareller..


Kusiner som inväntar korven





Adrian och Sindra med sin mormor och morfar


Trötta kusiner?!

måndag 26 december 2011

Skattkammaren

Jag och A var på rean på Skattkammaren idag. Hittade väl inte speciellt mycket till A. Det fanns desto mer till tjejer och i de mindre storlekarna. Bra rea var det iaf, upp till 70%, då de ska flytta och byta lokal.


Coola jeans från I dig denim till A.


Ful Molo overall till S, men den är nödvändig att ha när hon sover på dagis, då de sover ute. Den förra gick sönder.

Hittade några fler plagg till S, så jag är nöjd!

Vår jul

God fortsättning

Så var julen så gott som till ända.
Vi har haft en skön och mysig jul. Barnen har fått bra mycket mer paket än vad de kunnat önska sig.
Stor tack till alla!


Uppersittarmys


Julaftonsmorgon, paketöppning


Nöjda barn som glatt öppnade paket

Vi började vårt julfirande hemma hos barnens farmor.
Tomten på ingång. Bäst att gömma sig hos gammelmormor


Den skånsktalande tomten hade med sig mängder av paket


Julfirandet fortsatte hemma hos mor och far i Limmared


Jonas, jag, pappa och farfar äter med god aptit


Ok, tomten på ingång igen, bäst att gömma sig hos gammelfarmor och gammelfarfar


A var inte det minsta rädd för tomten i år


När tomten skulle gå, vågade S sig fram. Här visar hon tomten den talande katten på mobilen.


Nu är vi trötta efter allt julfirande som idag avslutades med kalas för J. Tack till er alla som kom för att fira honom.
Nu tillbaka till soffan och lite film. Imorn är det kvällsjobb för mig, de andra i familjen är lediga en vecka till.


fredag 23 december 2011

God Jul

God Jul
önskar jag och mina glada nissar!
Hoppas att ni alla får en fröjdefull jul!




30 år


Idag fyller min kära sambo 30 år! Stort grattis!
Av barnen fick han en ny parfym och ett par pyjamasbyxor. Utav mig fick han en resa till min absoluta favoritstad; London!
Nån gång under årets första månader bär det av.
Shopping, fotboll, öl (vin för min del då..) barnledigt och en massa mys.
Härligt, underbart ska det bli.


måndag 19 december 2011

Pip Studio

Igår var vi hos barnens farmor, vi hämtade en liten gran till A:s rum. Ja, där är det ok att hämta en gran, eftersom de äger marken!
Det blev en härlig dag, dessutom hade det ju snöat! Det blev några vändor med pulkan.


Fick detta fina påslakan set från svärmor, från Pip Studio. Stort tack, nu behöver jag inte bädda med överkastet!


lördag 17 december 2011

Granen är klädd


Granen är klädd och tomten har visst varit här och lämnat några klappar redan.. Nu gäller det för barnen att vara snälla, annars poff, poff..