tisdag 9 november 2010

Uppdatering

Lite dålig på att blogga nu, har inte riktigt någon lust..

Helgen som var, var mycket bra, fredagen började med härlig träff med bästaste tjejerna! Anki bjöd på underbart god lunch och sällskapet var som sagt toppen! Barnen busade och hade oxå en bra dag!
Jag har även hunnit med att jobba sammanlagt 7½ timma, det flöt på bra! Det är riktigt nice att kunna jobba, speciellt när det är då jag vill, på mina villkor! Dessutom kan jag ju vara hemma lite längre, eller iaf spara föräldradagar till senare, toppen!

Lördagkvällen spenderade vi hos syster med familje, bastubad och pizza, inte tokigt alls! A älskar verkligen sina kusiner, men man märker även att lilla S uppskattar dem, hon är särskilt förtjust i lilla A!
På tal om S, hon måste vara ett språkligt underverk... (som förmodligen brås på sin mor.. jag pratade mkt tidigt, sa badboll långt innan jag var året) S säger mamma, pappa, titta, hej och adde (adrian) Adrian kallas Adde av många, det är ju dessutom lätt att säga..

På lördagen hann vi även med A:s första biobesök, jag och syster tog med oss våra äldsta barn och tittade på Laban, A satt blickstilla, åt knappt nåt godis! En mycket mysig eftermiddag!

Efter söndagens jobb åkte vi mot Gbg, vilket tog bra mycket längre tid än vi räknat med, pga olyckor på R40, vi lyckades ta oss av motorvägen, körde via Härryda, men det tog det oxå stopp, glashalt, bilar snurrade hej vilt.. vi vände och körde via Lindome, vi kom fram, dock något senare än planerat. Mässan, Hem och Villa, var väl sådär.. Strax innan vi skulle hem, gick A mot ut gången med syster o fam, vi kom precis bakom, helt plötsligt var han bara borta, det gick på en sekund. Vi sprang runt och letade, J pratade med vakten, utgångarna skulle låsas, efter några minuter kom ett meddelande på vakten närmast oss, att de har hittat en liten kille, med svarta jeans och randig tröja,, Underbart! Fy fan vad hemskt det är, många tankar som virvlar runt i skallen på en.. vi som alltid (efter IKEA) incidenten, sätter ett band alt. skriver vårt mob nr på A:s arm.. men inte denna gång.. Det var fantastiskt när han kom tillbaka, vilken lättnad, min älskade son!

Det var helgen det,, händelserik och bra på många sätt!

Idag när A tittade ut, hördes ett glädjeskrik, gossen är lika förtjust i snön som hans mor!! Jag blir lycklig i hela kroppen när jag tittar ut, så fantastiskt fint, bättre än regn och grått höstväder! Dock är jag inte överförtjust i att köra bil i detta väglag, inte känns det bättre nu, när vi har sålt volvon och kör skruttbil..

I eftermiddag blir det barnkalas i U-hamn, Ludde fyller 3 år!! Alltid kul att ses!!

Nu blir det lite tidig lunch, hungrig som en varg!

Bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar