fredag 14 januari 2011

Fina, fina Siri


Det är fasen inte klokt vad tiden går fort. Lilla fisloppan är 11 månader idag, alltså 1 år om en månad.. var har det här året tagit vägen??!!
********
Min lilla goa tjej, det känns som om man inte hinner njuta av tiden hemma, hemma med barnen. Den här tiden kommer ju aldrig tillbaka och det känns som om jag inte har fattat att jag är mammaledig.. det lär väl sjunka in nån gång runt sista mars, då jag inser att jag ska börja jobba den 1:a april!
*********
Siri är en fantastisk liten tjej, envis, alltid glad och hur jäkla gosig som helst!
Hon pratar på för fullt, säger väl en 10, 15 ord nu. Vinkar och säger hejdå (hejå). Räknar till tre och sjunger bä, bä vita lamm, för fulla muggar! Eller hon sjunger , dia daaa, men med rätt melodi! Sötnöten!
Hennes största idol är såklart storebrosan, han lär henne en massa bus, men det även efter honom som hon har lärt sig bä, bä vita lamm, då han har dille på den sången!
Ja, jag kan fasen inte säga annat än att jag är lyckligt lottad, världens finaste barn bor hos oss (japp, aningen partiskt..)
**********
Nu ska jag ta och kolla till sambolivet, som lägger golv. Han är bra fin han med!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar