onsdag 26 januari 2011

Löss

Lössalarmet på dagis är avblåst, phu! Tycker att löss verkar skitäckligt, vilket det oxå är, men med dagens olika behandlingsmedel är de ju relativt lätt att bli av med. Nackdelen är ju den att de kan gå runt hur länge som helst på en avdelning. Nu var det bara ett barn som de hade hittat ägg på.

Denna vecka har varit skön, träffat en del vänner med babes. Syster och lilla A har vi träffat en del. Gympa med A och kusin S. Jobbat. Imorn blir det en tur på stan med syster och våra småbusar. Sedan åker vi till Limmared för att fira pappsen! På fredag kommer Lina och lilla T. Det var tok längesen vi sågs.. måste försöka att passa på nu, snart är mammaledigheten slut.. snart bara 2 månader kvar! På lördag funderar jag på att åka till IKEA, fick inte tag på allt sist vi var där, måste få färdigt sovrummet! Sedan blir det jobb hela söndagen igen, det var/är nog hela veckan!

Idag har jag och barnen varit hos en jobbarkompis, pannkakor, fika, lek inne och ute stod på schemat. A är ju rädd för hundar, mest pga de små hundarna som bor i längan framför oss, de är aldrig kopplade och springer mer än gärna till A, de vill gärna springa in här oxå, om vår altandörr står öppen.. A kallar de för flåhunnarna, han kunde inte säga små förra sommaren.. Nu kallar jag och J dem för flåhunnarna. Hur som; min jobbarkompis har 4 hundar, som A inte är stormförtjust i, men det går bättre för var gång som vi träffar dem. S däremot satt på golvet och ropade hej så fort hon såg en hund. Hon kröp efter dem, så när hon kom hoppade de upp i soffan för att slippa henne!

Jag vill ju helst inte att barnen ska vara rädda för hundar, men respekt för dem, ska de verkligen ha! Själv är jag inte ett big fan av hundar, de luktar!

Hepp, nu tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar