söndag 27 februari 2011

Härlig helg

Så börjar helgen att lida mot sitt slut. En bra helg!

Igår åkte vi hela familjen till Gbg, jag och S blev avsläppta i Nordstan. Har köpt en jätte fin tröja till A på Pop, hade såklart tänkt köpe en rosa till S, men den är slut. Slut på webben, slut på deras centrallager. Mitt hopp stod till nyöppnade Pop i Femman, men icke! Besviken gick jag därifrån. Vi kikader runt lite, innan vi slutligen tog oss ut mot Brunnsparken för att möta upp min moster, som var på öppet hus på deras nya gymnasieskola. Vi fick tårta och kaffe, S fick blåbär och grädde, det gillades! Skolan kommer att bli superläcker och läget är toppen. Blir nästintill gångavstånd för moster. Vi gick mot Pop på Vallgatan och där fanns den, S:s tröja, en kvar i rätt storlek! Glad som tusan blev jag!
Kikade runt i lite fler kuliga affärer innan vi tog spårvagnen hem till moster. God lunch och ett glas vin, inte fel!
Vid 17-tiden kom J och A, som hade spenderat dagen med J:s kompisar, med bla fotboll och shopping. A var glad och nöjd över att få vara med pappas och hans polare!

Lite fika, glass och Hitta Nemo, blev det innan vi vid 19-tiden körde moster till hennes kvällsplaner. Var hemma efter 20, la barnen, kollade lite Melodifestival.

fm idag kom Anki och A. Jag och Anki tog en promenad, härligt att få tjöta lite med bästaste tjejen! Magen växer på henne, härligt att fler busar är på väg! J var hemma och höll koll på grabbarna bus!

Efter lunch hade vi tänkt att åka till Ullared, men ändrade oss och tog en tur till Gällstad. Köpte lite snygga tröjor till A och ett par svarta brallor till mig.. men jag har inte riktigt bestämt mig om de passar mig, J tyckte att de var snygga iaf!

Nu sover barnen gott sedan en tid tillbaka, vi har kollat Solsidan, blir väl även att kika lite på Big Brother..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar