tisdag 1 februari 2011

Tisdag och Buzzador

Tisdag idag då.. Lämna A på fsk, hem, lite lek med trött S, som fick vila = lite tid för mig, resulterade i plocka ner tvätt, sortera tvätt, lägga in tvätt, hänga upp ny tvätt. Plocka undan leksaker, plocka ur diskmaskinen, plocka i maskinen igen.. är man effektiv, som jag nu lyckligtvis är, så hinner man även med att dricka kaffe, läsa lite i tidningen och slösurfa! Gott!

Efter att jag och S hämtat A, åkte vi till affären. Jag lyckades (med hjälp av S) att tappa inköpslistan. Utan den kunde jag liksom lika gärna åka hem.. efter en bra stunds letande, satte sig A på en pall vid barnmaten och sa - Mamma, jag fattar inte det här, det är fasen inte klokt, där slog han huvudet på spiken. Jag såg att S höll lappen i handen vid barnmaten, vi hann för sjutton inte därifrån innan jag upptäckte att den var borta. Efter att gått igenom affären, och förhoppningsvis fått med det mesta, gick vi en sväng till bort mot barnmaten, på vägen dit, vid toapappret låg vår lilla gula lapp, nån hade precis när S tappat den, fått med sig den under skon.. Aldrig mer inköpslista på en post-it lapp!

Tisdag betyder även Bamsegympa. A somnade på soffan efter handlingen, det var nog rätt lyckat, för han var inte alls så trött och gnällig på gympan som han har varit sedan vi bytte till kvällsgympa.

För övrigt tycker jag att alla ni som har barn ska ta er i kragen och bli en Buzzador, de behöver många inom den målgruppen just nu. Massor utav företag vill ha produkter testade, då främst på barn i olika åldar, så gör nu slag i sak, bli en Buzzador, det är skitkul och som jag tidigare sagt, inte det minsta krävande. Testa produkten som du fått hemskickad, dela ut produkter till vänner och bekanta, berätta om produkten, alltså buzza. Skriv några rader på buzzadors hemsida, sedan när buzzperioden är slut görs en slutrapport, med enkla frågor, tar max 5 minuter, inte ens det! Man kan avsluta sitt medlemsskap när man vill, man tackar antigen ja eller nej till de testprodukter som man blir erbjuden, alltså inga krav på att tacka ja!

Klicka här och anmäl er nu!

1 kommentar: