torsdag 31 mars 2011

Feberkramper

Usch vilken natt vi har haft. Jag vaknade med känsla av att S inte mådde bra. Gick upp till henne och andningen var häftig, hon var glödhet och sekunden senare började hon att skaka och hulka sig. Lyfte upp henne och efter några hulkningar kom det kräk, som glödhet. Det var nästan så att jag brände mig. Fick snabbt i henne alvedon, satt med henne i soffan. Hon drack bra och kramperna avtog. A hade feberkramper när han var liten så vi har varit med om det förr och det är för jäkla obehagligt. Har ringt Vct idag och fått ett nytt penicillin utskrivet, granulat. Hoppas nu på att få i henne det. Utblandat först med vatten och sedan blanda det med lite yoghurt, så ska det nog gå utan kräkningar. Mitt lilla hjärta, hon har det tufft nu. Min sista mammalediga vecka blev inte alls som jag hade tänkt mig, men huvudsaken är att barnen får må bra. Nu sover hjärtat och jag borde vila mig efter denna långa natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar