fredag 6 maj 2011

London Baby

Som tidigare nämnt; hade vi några fantastiska dagar i världens bästa stad.
Dagen startade tidigt på måndagmorgon, då mor och far kom och hämtade upp oss för att ta oss till Landvetter. Vi fick varsit kuvert med en trevlig shopping-summa i, stort tack för det!

Vi landade i London redan innan klockan var 8 på morgonen, vi tog tuben direkt till hotellet, sedan körde vi ett kombinerat shopping- och sightseeing-race. Lite Oxford shopping, lite Big Ben, Leicester Sq, Westminster Abbey, sedan en tur till Harrods, där vi körde lite lyxshopping, sedan till Covent Garden för lite vin! En redigt härlig dag. Lite lagom salongsberusade åkte vi tillbaka till hotellet, för att sedan ta oss ut och för lite käk. Det blev en italiensk restaurang, gott, men inget märkvärdigt, två trötta tjejer tog sig tillbaka för att duscha och titta på tv. Till min stora besvikelse, älskar ju brittisk tv; hade vi bara en kanal som fungerade väl, BBC 2, som kvällen till ära visade Snooker, vi somnade. Klockan var då 21.15.




11 härliga timmar senare vaknade vi, snacka om underbart att få sova en hel natt utan att bli störd av något. Jag studsade ur sängen, sis var som vanligt inte lika morgonpigg, men efter en kontinental frukost på hotellet, åkte vi mot Oxford St, för ännu mer shopping. Resultatet blev mer än väl godkänt, jag var tvungen att köpa en ny resväska för att få med mig allt hem! Snacka om lyckat! Blev en massa shoppat, till mig, barnen och sambolivet såklart!
Vi lunchade Plaza, där jag jobbade under min tid i London, för att sedan shoppa vidare.
Såklart hann vi även med att ta en latte lite här och där.





Efter en lång dags shoppande återvände vi till hotellet. Bestämde oss för att åka till Tower Bridge, då sis gärna ville se denna pampiga bro. Vår kamera är såklart urkass, men bron är vacker! Kvällen var som resten av resan, toppen. Solen sken från en klarblå himmel, men vinden var mellan varven lite kylig.

Det blev en något senare kväll denna dag, vi åt på en kina krog i Bayswater, det var så fantastiskt gott, ja det var nog den godaste kinamat vi någonsin käkat, vinet var oxå gott!


Efter ytterligare en natt med god sömn, så tog vi en lugn förmiddag, packade, shoppade lite i affärerna runt hotellet. Blev en del inhandlat i matväg på Marks & Spencer.


Vi tog oss till Heathrow i mycket god tid, checkade in och bestämde oss för att äta lite. Det tog lite för lång tid att få in maten, så när de i högtalarna ropade ut final call, så fick vi börja springa, höll på att dö på kuppen, men vi hann med nöd och näppe med innan de stängde gaten.


Tack kära sis för en underbar resa, det behövde vi, verkligen!

2 kommentarer:

  1. Så härligt ni haft! Nu blev jag ännu mer sugen på att åka!

    SvaraRadera
  2. Tack själv, jag sitter här och ler, det var verkligen helt fantastiskt <3 tack för att du gjorde resan så bra, bättre guide kunde jag nog inte ha! Puss

    SvaraRadera