söndag 1 maj 2011

A piece of cake

Det är så fantastiskt skönt att vara hemma, hela familjen. Man får lite perspektiv på tillvaron, när den plötsligt förändras.
Att ligga på sjukhus med ett sjukt barn är såklart inte en trevlig upplevelse. I vårt fall var det egentligen ingen stor grej, bara lite lunginflammation, visserligen en dubbelsidig sådan, men jämfört med de andra sjuka barnen som låg på avdelningen, var detta a piece of cake.
Det var nästan så att jag skämdes när jag gick i korridoren för att hämta vår matbricka, en relativt pigg Siri som glatt sa hej till alla hon mötte. Mammor och pappor med mycket sjuka barn, mycket sjukare än mitt. Jag kände det som om vi inte hade där att göra, varför upptog vi en plats? Försöker tänka rationellt, det var inte jag som bad om att bli inlagda, det var flera olika läkare och slutligen en diagnos som tog beslutet, men ändå..

Hur som; jag är oerhört glad och tacksam över att min dotter fick den fina vård, för fy sjutton vilken bra personal som jobbar på barnavdelningen! Jag är än mer glad över att Siri "bara" hade lunginflammation och inte nåt mer bestående eller svårbotat!


En pigg liten Siri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar