måndag 25 juli 2011

Babbel

Usch för allt det hemska som hänt i Norge, det blir så påtagligt när det händer så nära. Samtidigt svälter en massa människor i Somalia, världen är grym. Jag blir så ledsen för alla barn som far illa, sådant berör mig än mer sedan jag själv fick barn. Jag kan faktiskt inte tänka mer på det, då bryter jag nog samman.


Idag har vi varit i Göteborg, först en sväng till Allum, där har vi nog inte varit sen Po.p öppnade i stan. Köpte lite hårvårdsprodukter på Bellbox och lite pyssel på Panduro. Efter det åkte vi till Östra Sjukhuset och hälsade på J:s mormor som ligger inlagd där. Hon var vid gott mod, så hon är nog snart hemma igen, hoppas vi.


I morgon åker vi till Skrea. Det skulle vi ha gjort för flera dagar sedan, men vädret sätter ju ständigt stopp. I morgon åker vi hur vädret än behagar att vara.


I söndags åkte J och R på bio i Göteborg, syster och jag hängde med, ja, barnen med såklart. Vi tog oss till mysiga Haga och shoppade lite Villervalla och fikade på megabullar. Vår kära moster som bor i Götet kom för att göra oss sällskap. Barnen fick jättefina böcker, tack!

Efter fikat tog vi oss till en närliggande lekplats så barnen fick springa av sig lite. Solen strålade hela tiden, men helt plötsligt blev det mörkt och himlen öppnade sig.. ösregn och blixtrar. Efter en stund, när vi var rejält blöta (dock ej barnen som satt i sina mysiga vagnar, lite trångt att sitta två i dem, men det funkade det med...) kom iaf våra respektive. En mysig dag blev det iaf!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite och kanske somna före tolvslaget för en gångs skull!



1 kommentar:

  1. Ja det var verkligen super mysigt i Götet,kul att träffa moster också, händer tyvärr för sällan :) kram

    SvaraRadera