måndag 8 augusti 2011

Tomhet

Lyfte luren för att ringa hem till min kära syster. Insåg precis innan jag slagit hennes nummer att hon inte är hemma, hon har ju börjat att jobba idag, efter mammaledighet och semester.
Guuud vad tomt det kändes, har ju under flera års tid, känns det som, alltid kunnat ringa henne, precis när som helst och hon har alltid svarat. Jag gjorde ett tappert försök att nå henne via mobilen, fast jag vet att hon inte kommer att svara där.

En ny tid, en ny era, ingen mer mammaledighet för oss, det är med visst vemod som jag inser att vi är på väg mot en ny fas.

Såklart kommer vi att prata minst en gång i telefonen idag, men ändå, saknar att inte bara kunna ringa när andan faller på.. Det här kan verka banalt för en annan, men för mig är det en stor grej!
Kram till dig älskade syster!

1 kommentar:

  1. Jag har saknat det sen du börja jobba, men visst känns det sorgligt! Det kändes jätte jobbigt att inte få sitta med en kopp kaffe och dig i örat! Älskar dig! Puss

    SvaraRadera