fredag 9 september 2011

Fredagsmys

Fredag...

...och jag har varit kass i en hel vecka. I onsdags när jag var ledig, kändes det bättre, men igår var jag dålig igen. Har visserligen jobbat, kanske inte det ultimata, men med alvedon i kroppen funkar jag bra.. smittat nån stackare har jag säkert gjort.. tyvärr, men när man inte är helt nerkubbad känns det ju jäkligt onödigt att dra på sig en karensdag..

Jag har iaf tagit semester i helgen, för att kurera mig ordentligt!

I början av veckan såg jag den där hemska lappen på dagis; vi har löss.. Idag satt jag med S i knät och tittade lite, såg en massa svarta små korn. Googlade, löss är visst inte svarta, utan gulaktiga. Falskt alarm, phu! Tog fram luskammen som vi fick på dagis i våras och kammade A, hoppsan, där bodde det visst några äckliga as. Dessutom en mängd vita ägg. Ilfart till Doc Morris och köpte lusmedel. Fredagsmys var det här ja! Vi lusade av oss hela bunte, bäddade rent och gjorde vad vi kunde för att få bort asen.

Det blev en sen kväll, men lite fredagsmys med godis och film hann vi med innan barnen var übertrötta.

Nu är jag gräsänka, iaf vid tv:n, J håller på med våra gå-in-garderober, nya tak, ny färg och en jäkla massa jobb, men bra lär det bli!

Trevlig helg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar