måndag 5 september 2011

Vilken helg

Helgen började bra, med långledigt för hela familjen. På fredag eftermiddagen kom syster med familj hit, för lite, lek, mat och fika. De skulle åka till Turkiet på lördagen.


Småkusiner leker på altanen

På lördagen vaknade jag med världens förkyldning, ont i kroppen, halsen och huvudet. Det ingick liksom inte i min helglediga plan. Vi åkte till Gbg och barnens kusin som planerat, men bestämde oss för att inte sova över. Vi åkte till Särö för lite grill och lek, härligt väder.


På kvällen, var det dags för skattjakt. Barnen var uppspelta och förväntansfulla.

Farbror Henrik hade gjort en fantastiskt fin skattkarta, eller som han sa; att några pirater hade lämnat den till honom..
På kvällen blev det film-mys

Eftersom planen från början var att sova över i Gbg hade vi bestämt att åka till min moster i Majorna. Hon har fått en så söt liten kattunge, som barnen så gärna ville träffa, så på söndagen satte vi oss återigen i bilen mot Gbg. Passade på att åka till Bauhaus och införskaffa lite grejer..

Efter god mat, fika och en massa kattbus, gick vi ut på gården och lekte, för att sedan ta oss till en stor lekplats. Vädret var ju helt otroligt, vilken hetta.. jag hade helt missat att det skulle bli så varmt.. så vi var ju inte direkt klädda efter vädret!

Helgen har, trots att jag inte har mått bra varit toppen! Känner mig ännu inte bra, men jobbar kväll idag, så det blir en liten mjukstart!

Adrian ville ut och leka tidigt idag, så vi har hunnit vara ute en timma redan. Lekt i sandlådan, plockat lite kvistar och gjort i ordning ljuslyktan på framsidan. När regnet började att ösa ner, gick vi in, så nu tittar barnen på film och det är lugnt i huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar