torsdag 3 november 2011

Torsdag igen

Har egentligen en ledig dag idag, då det väntar helgjobb. Jag gjorde ett byte, så jag jobbar kväll idag, istället för imorgon. Underbart, för det finns ingen värre kväll att jobba än just fredagkvällar. Det känns som ett hån varje gång man åker till jobbet och alla andra åker hem för att fira helg och fredagsmysa. Nu slipper jag den känslan imorgon iaf!

Idag ska vi träffa Anki med barn på Djurparken. Får passa på när det är höstlovsöppet. Blir lite korvgrillning, för att i restaurangerna där gör jag inte frivilligt!

Jag har ju sökt till högskolan till våren och gick nu in på studera.nu för att kolla om mina betyg hade kommit in.
Var dessutom lite orolig att jag inte skulle vara behörig. Har faktiskt inte brytt mig om att kolla upp det, utan har bara antagit att jag var behörig - vilket jag oxå var. Så nu kan jag andas ut!
Såg oxå att jag söker i tre urvalsgrupper, trodde endast att det var två. Så tack vare högskoleprovet och den "nya" urvalsgruppen som innehåller mina betyg från komvux, när jag läste till Usk, så borde jag, BORDE jag verkligen komma in. Håller nu alla tummar och tår jag har!

Adrian och Siri leker så otroligt bra tillsammans. Efter frukost gick de upp på hans rum och där har de varit och lekt, utan gråt och gap i snart en timma. Härligt!
Fantastiskt skönt att kunna sitta med sin kaffe och läsa BT och surfa runt i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar