torsdag 22 mars 2012

Ångest och längtan

Dåligt med uppdateringar här, men jag har inget kul att skriva om. Har suttit med näsan i böckerna den senaste veckan.

Vi ska tenta av kursen Vårdvetenskap och the big tenta är imorgon. Jag mår dåligt, ångesten far runt, jag inbillar mig att jag är magsjuk, ja, det här får mig inte att må väl precis. Hur ska jag överleva de 3 närmaste åren? Blir man härdad? Släpper oron och ångesten lite för var gång som man har skrivit en tenta?! Inte vet jag.. men jag hoppas innerligt.

Ja, ja, i värsta fall får jag göra omtenta, men det kommer att kännas som ett stort, megastort nederlag..

Nu blir det lite mer plugg innan vi tittar på något roligt, bara för att skingra tankarna!

Längtar till fredageftermiddag, längtar till den 4 juni, äh, vad fan längtar till januari 2015.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur gick det, käändes tentan ok? Inte för att dte är någon tröst, men för mig släppte ångesten aldrig under pluggtiden, fick alltid ta mig en rejäl whiskey kvällen före tentorna, men jag överlevde!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes rätt bra, den var enklare än vad jag trodde, men ändå vet jag att jag missade nån fråga eftersom jag absolut inte trodde att det skulle komma.. Ångesten var enorm, tror att jag får ta en whiskey jag med inför nästa tenta.. Bra tips!!

      Radera