Hemma hos oss.. Ja, här hemma hos oss bor jag; Sandra, min sambo Jonas och vår son Adrian snart 5år och vår dotter Siri som är 2 år. Nu är vår familj komplett! Här tänkte jag skriva lite om vad som händer här hemma hos oss och om vår flytt från lägenhet till radhus.. Nu har vi bott i vårt radhus i 2 år. Vi har renoverat en del, men det återstår en hel del till innan vi blir nöjda, om vi någonsin blir nöjda!
fredag 26 februari 2010
Oj, vad mycket fint..
I onsdags var mor, far, Ann o Christer här, jag och A hade bakat kladdkake-muffins, gott! Både A o S fick fina presenter, det var både kläder, BRIO-tåg och ett gulligt mjukdjur! Stort tack till er och ha det så trevligt på semestern.. (de åker alla 4 till Thailand på tors.. suck! För ett år sedan satt vi oxå med på det flyget..)
Igår var Lina o Tuva här, återigen fick S en massa fina kläder, Tack! och grattis till husköpet, roligt att vi är flera som blir husägare i vår!
Idag var Maria här på fm, tyvärr blev vi utan fika, då J o A var i affären i drygt 2 timmar.. men det gick la bra ändå.. vi har ju ändå båda två några kilon för mycket.. S fick jättefina kläder, som hon kommer att vara mycket söt i när våren kommer!
På em kom Jessi o Ludde, A och L lekte som bara den, de hade verkligen kul ihop och ville fortsätta att leka, så vi får nog ta en träff snart igen! S kommer att bli urgullig i sin nya tuffa jeanskjol!!
Så var det då fredag, J:s sista pappadag, på måndag börjar han att jobba igen.. känns lite trist, men det är rätt gott att allt blir som vanligt igen!
Nej, nu är det dags att börja röja lite, innan jag ska sätta igång med maten, sen blir det väl lite fredagsmys!
Trevlig helg på er!
Bye, bye
torsdag 25 februari 2010
Halsband
Hittade en blogg där en tjej gör dessa efter beställning, helt enligt önskemål, toppen!
Betalade dessutom bara 390:- för dessa två + frakt!!
tisdag 23 februari 2010
Hörseltest, skottning o vedkapning
Sötnosen i sin fina klänning
Igår åkte hela familjen till Limmared, första gången för S, hon verkade trivas utmärkt, precis som A. Han bäddade ner sig i morfars säng och ville inte åka hem. Hela vägen hem (tills han somnade) sa han -Jag ville stanna hos mormor och morfar!
Mormor o Siri
Morfar o Adrian skottar
Vi fikade och hade det trevligt. A hjälpte morfar att skotta och kapa ved, kul tyckte A!
Jocke o Louise kom oxå upp en sväng. Mormor o morfar hade köpt ett innebandyset till A, så ingen kom undan, alla skulle spela med honom!
Blivande proffs?!
Vedkapning
I em åker vi till Bollebygd och barnens farmor, ska bli trevligt!
Bye, bye
måndag 22 februari 2010
Tiden går..
Hon sover mycket bra om nätterna, jag får oftast väcka henne för att hon ska äta.
Adrian är jättesöt mot henne, hämtar napp, kudde, pussar o kramar henne. Hon är jättegosig, säger han.
Igår var jag och A ute och gick/åkte pulka runt kvarteret, det var fantastiskt skönt, men kallt!
Siri fick oxå ta ett premiärdopp, inte allt för uppskattat, men A gillade inte heller det första gången.. Idag är han ju ett riktigt baddjur!
På em kom Wera, Kim och Ellie på fika. Siri fick en massa fina kläder! Adrian o Ellie lekte på bra! Bland annat fick Siri denna söta tunika!

Bild från Lindex Shop Online
I em åker vi till Limmared, måste komma ut lite. Siri ska få ha på sig klänning, en jättesöt klänning som hon fick av syster m. fam, tänkte visa en bild på den, men Kappahl har ingen bra hemsida.. så jag hittade inte den.. Får lägga in bild här sedan!
Nu ska vi fixa lite käk.
Bye, bye
fredag 19 februari 2010
Uppdatering
Bilder kommer, ska försöka att fixa det imorrn, det tycks alltid komma nåt i mellan..
Dagarna rullar på, amning, blöjbyte, mys med A och allt det andra som måste göras..
Siri äter bra, efter en något trög start. Hon sover mycket om dagarna, till skillnad från vad A gjorde. Nätterna är helt ok, hon sover bra mycket bättre än vad A gjorde, så vi är bara tacksamma! I natt sov hon tom hela natten, fick väcka henne vid några tillfällen för att ge henne mat. Vid 8 kom A in och då vill han ju så gärna gosa med lillasyster, så då vaknade hon.
A är otroligt stolt och mycket försiktig, pussar, klappar och kramar S. Säger ofta att hon är gosig och att han älskar henne. Han är hjälpsam, kommer med nappen, kudden och hjälper till med blöjbyten, min goa kille!
Vi har även haft en del besök, många som vill se vår lilla skatt! Många fina presenter till både A och S!
Idag har J och A varit i badhuset, något som A älskar!! Han åker på mage nerför vattenrutschkanan och är inte det minsta rädd.. på gott och ont!
Nej, nog för nu, måste amma igen.. sen är det som för de flesta andra; fredagsmys! Men som sagt, ska försöka fixa lite bilder inom kort!
Bye, bye



