tisdag 26 januari 2010

Besök av olika slag

Tisdag då.. dagarna rullar på!

Igår på em bakade jag och A bullar, som vi sedan bjöd A:s mormor, morfar, moster o kusin på! Alltid gott med nybakade bullar!


Mor o far hade även med sig flyttkartonger, bra kartonger från pappas jobb. Så nu är det bara att sätta igång.. de vill nog att vi ska packa så mycket som möjligt, eftersom de båda påstår att jag en gång (jag har flyttat..hmm.. är det 6 eller är det möjligtvis 7 gånger, först till Halmstad, där flyttade jag runt mina möbler mellan olika lägenheter och en period även till ett förråd, sedan hem en vända, för att sedan flytta till Borås, där jag bott i 4 olika lägenheter.. mor o far har alltid hjälpt till, pappa har kört släp, fast det är det västa han vet.. en liten parantes, men ni som känner mig, vet ju att jag inte kan fatta mig kort) inte hade packat något.. detta minns jag inte!! Jag som alltid förbereder och planerar allt! Hur som, vi har redan börjat att packa och röja, men har såklart massor kvar. Flytten kommer ju inte att ske förrän till den 1 april, så vi har gott om tid! Ska bara klämma in lite barnafödande där emellan!


Nej, nu får jag återgå, ska fixa lite fika, Maria kommer snart. Hon är superuttråkad efter att ha haft HP i 3 veckor.. men snart kommer ju bebis även till dem och då får hon lite annat att tänka på!



Bye

4 kommentarer:

  1. Hmmm...undrar om den gången inte var när du o J skulle flytta ihop till er etta..från när vi bodde på engelbrekt..har någon slags minnesbild av att du satt i din "gå in garderob" och sorterade papper... ;-)

    SvaraRadera
  2. Nehe du Wera.. jag tror att du minns HELT fel.. precis som mina föräldrar.. det är nämligen denna flytt som de talar om.. men som sagt, jag minns inget av detta!!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är till Kristineberg vi går! :)
    Mysigt är det..
    Hoppas vi får se er där snart! :)

    SvaraRadera
  4. Wera har helt rätt när det gäller flyttningen

    SvaraRadera