fredag 28 maj 2010

Lille killen 3 år

Tänk, för 3 år sedan var jag en alldeles nybliven mamma! Inte visste jag då (hur skulle jag kunna veta liksom..) hur fantastiskt det skulle bli?!

Visst; det är jobbigt ibland, syftar då mest på den trots som vi (eller rättare sagt A) är inne i nu.. men den hemska koliktiden, har jag för längesedan glömt.. man glömmer allt det jobbiga och minns bara det fina, mysiga och härliga! Jag kan inte förstå att jag har fått 2 så fina barn, total kärlek!

Igår blev alltså lille A hela 3 år! J hade tagit f-ledigt, så vi var hemma allihop! Hann precis upp och tända ljus, hälla upp juice och väcka J o S, innan A ropade.. Han verkade förstå att han inte skulle gå upp.. Med ballonger, paket och skönsång tog vi oss in i A:s rum, som bara log lite finurligt! Han blev så glad för sina paket, -Vad många paket, vad är det i detta? Sa han flera gånger! Han rev inte upp paketen, utan tog god tid på sig!


Paketöppning, Lilla S dagen till ära i blå pyjamas!


Adrian o hans kära kanin

Efter presentöppning åt vi frukost, tog emot X antal samtal, men A ville inte prata med nån! Vid10 åkte vi mot Knalleland, jag har fått för mig (än så länge bara en tanke..) att jag ska börja springa igen, gjorde ju det för.. hmm.. 15 år sedan.. kan det vara så länge sen.. ja, iaf, vi och typ 500 andra var på nyinvigningen av Inter Sport, fyndade ett par, faktiskt rätt snygga löpardojjor!

Sedan mötte vi upp Roger o Sindra utanför Djurparken, tillbringade många timmar där, med lek på lekplatsen, korvgrillning och passade även på att titta på lite djur! De är så härliga A o S, de älskar verkligen varandra, sann kusinkärlek!'

Adrian o Sindra
'


Kusiner, hand i hand

Mor o Son

Hem vid 14, förberedde för A:s barnkalas, som vanligt tror jag att allt ska bli så bra, men jag är fasen ingen Leila (som i Leila bakar alltså..) hur fasen får hon allt att se så enkelt ut, dessutom med ett jäkla stor smile hela tiden, jag ser bara stressad och rent ut sagt förbannad ut..

Hur som; Alvar, Ludde, Ellie och Ted, med tillhörande mammor kom, vi fikade, barnen lekte och A var nöjd! Han fick många fina paket och var jättenöjd när han väl kom i säng!


Barnkalas, Adrian, Ludde o Alvar

Jocke ringde och ville som så många andra gratta A, som då hade lagt sig, men absolut inte somnat. Jocke ville prata med honom, jag frågade A om han ville prata med Jocke, - nej, jag sover, sa han!

En bra dag helt enkelt, bortsett från att J har gått och blivit sjuk.. vilket har påverkat min nattsömn, guuud vad störande han är, tur att jag har 2 så fina barn, som sover som änglar, när jag har en otroligt jobbig och sjuk sambo.. suckar, stön, snarkningar, rysningar, häsningar,, ja, och till på köpet, så sprattlar han med sina ben var 30 sekund.,., överdriver verkligen inte! Hoppas att han snart blir bättre!

Lilla S har vänt sig från mage till rygg och en vass tand tittar upp i nedre käken.. Stora tjejen., har köpt gröt till henne, ska börja nästa vecka har jag tänkt!! Härligt!

Idag ska jag skicka iväg mina traderakläder, härligt med pengar och lite mindre kläder att hysa!

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Ser ut som ni hade en mysig dag! Gud så sör Siri är på översta kortet, ser ut som en liten docka :)
    Angående Leila, hon är ju min idol, så såg jag henne laga mat i nyhetsmorgon för nån vecka sen och det var väldigt stor skillnad tycker jag mot programmen. Hon verkade stressad, trött och jag såg inga käcka blikningar eller leenden ;) Så även hon kan vara stressad vid bak tror jag allt hihi. Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig dag ni haft!

    Och så duktig lillan är!

    SvaraRadera