tisdag 25 maj 2010

Nya dagiset,, förlåt; FÖRSKOLAN

Sitter och slöar vid datorn..
Lilla S sover gott, och A är på förskolan, eller dagis som jag fortfarande vill säga.. A rättar mig gärna -förskolan är det, mamma.. Han har väl blivit intutad att det heter så på dagis! Idag var första dagen på Nya Liljeberget, detta var mycket väl införstådd med, han visste oxå att kusin Sindra skulle vara där!

När jag lämnade A passade vi på att titta över till S:s avdelning, ADDE!! hörde jag nån ropa innefrån Sagans avdelning.. De blev så glada över att se varandra och ville genast leka.. blir nog lite knepigt det där.. De kommer ju att se varandra mer eller mindre hela dagarna, då det är stora glasfönster mellan avdelningarna.. Hoppas att personalen låter dem leka., även om de inte tillhöra samma avdelning!

Efter lämningen åkte jag och S till Maxi, det är så mycket som ska handlas inför A:s stundande kalas, barnkalas o släktkalas + veckohandlingen, så jag fick inte med mig allt.. blir en tur i eftermiddag oxå, men då får A följa med! Han älskar nämligen Maxi!

På renoveringsfronten går det väl framåt. J håller som bäst på att sätta upp "genvägen" i datarummet/gästrummet, blir nog fint där oxå, även om det inte kommer att finnas speciellt mycket möbler där..

Vi la ut vårt sovrumsmöblemang på blocket i söndags.. (har jag skrivit om detta i bloggen redan tro..?!..) på eftermiddagen ringde en tjej från Gbg, de ville köpa rubb och stubb! Härligt! Känns så otroligt befriande att bli av med alla våra ekmöbler som vi hade där! Nu ska det bli vitt.. men fram till dess, sover vi på våra madrasser på golvet! Mysigt tycker A!

Mina auktioner på trader går oxå bra! Är snart uppe i 1000:- inte illa! Vårt mål var 500:-.. Mycket vill ha mer, så vi slängde ut några auktioner till, får ju iaf mer per plagg än vad vi skulle få på loppis, då jag sålde för 5:-/plagg! Klart lite mer arbete, men det är faktiskt ganska kul!

Ska nog ta och lägga in lite bilder oxå, för nu har vi (läs jag) hittat laddaren! Den har nog egentligen aldrig varit försvunnen, det vara bara det att det var min käre J som letade.. och karlar (iaf min..) har en tendens till att inte lyfta på saker när man letar.. utan han tror att saken som han letar efter, faktiskt ska trilla ut.. helt av sig självt.. även om detta ALDRIG har hänt..

Bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar