fredag 14 maj 2010

Wohoo..

Wohoo.. jag, eller rättare sagt min käre J har hittat grejen som behövs när man ska överföra foton från kameran till datorn, så nu kan jag lägga upp bilder igen!

Har för övrigt lagt ut mina första annonser på tradera.. hoppas på att de ska inbringa lite slantar, då vi är dööö fattiga denna månad, en massa extra flyttavgifter, försäkring på huset mm.. nu kan det iaf bara bli bättre!

Idag har vi haft en skön dag. Familje sov till 8, åt och tog det lugnt, tog oss ner på stan och vårmarknaden. Köpte två växter till sovrummet, som jag har letat efter hur länge som helst.,. murgröna på hjärtan, om ni förstår? Dessutom till marknadspris, vilket då passar vår plånbok ypperligt! A skulle åka karusell, men ångrade sig i sista sekund och drog i ett snöre i stället och "vann" till vår stora glädje; en skitful blå pipanka.. Vädret var ju fantastiskt idag, så vi har varit ute och spelat boll, jag har grejat i mitt trädgårdsland, som dock fortfarande inte har fått några växter i sig., men det kommer..

Igår var jag på loppis på Åhaga tillsammans med syster o min moster, vi fyndade som bara den! Jag var i valet o kvalet om jag skulle köpa en BRIO, hokus pokus matstol, som vi hade hemma när vi var små.. men jag slog till, vilket jag är mer än nöjd med nu! 200:- ett riktigt fynd! Hade gruppens stöd hela tiden.. haha.. skönt att vara på loppis med fler som gillar att fynda! Nu är jag bara otroligt avis på moster matta som hon köpte för futtiga 30:-, den vill jag ha.. om du skulle ångar dig Linda, så får mattan gärna flytta till Borås!!

Igår ringde även min mor med ett sorgligt besked, faster (inte min faster, utan mammas och då även min moster.. såklart..) hade gått bort. Vi satt här vid middagstid och pratade om henne, att hon var dålig, men ändå känns det så konstigt. Faster var för mig en otroligt stark och fin kvinna, vi träffades inte ofta, men jag saknar henne ändå! Men vetskapen om att hon har fått träffa min morfar, hennes lillebror igen, känns bra!

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar