söndag 9 maj 2010

uppdatering

Jag har verkligen inget kul att skriva.. helgen har gått fort, som vanligt, skönt att J bara jobbar 2 dagar denna vecka!

Vi har varit på Rångedalas Plantskola, A fick inte riktigt ihop det.. -mamma, är detta en skola? sa han.. bara en massa växter och inga barn.. Gullunge!
Han har för övrigt fått plats på Södergårdens förskola from 1/8, vi är jätteglada, även A är glad och förväntansfull! Blir nog kanon där!

I veckan införskaffade vi även en grill.. vi hade ju vissa krav och nu äntligen hittade vi en som uppfyllde våra önskemål, så vi har premiärgrillat, gott! Min käre J njöt i fulla drag, krävs liksom så lite för att göra hans dag..

Igår var min farmor o farfar här och inspekterade huset, de tyckte att det var jättefint.. vilket det säkert kommer att bli.. i sinom tid! Sedan drog vi allihop till Byttorp på bakluckeloppis, trist väder men vi gjorde en del fynd, alltid kul!

Idag, efter att J tagit en lååång sovmorgon, man får visst det när man kommer hem efter 1 och lagom rund under fötterna.. *längtar* tog vi en promenad ner till Kransmossen och runt ett litet varv där, så fint med alla vitsippor. A älskar alla broar som finns där,, säger han! Han är verkligen full av kärlek och varma känslor den gossen! Min lille goding!

När vi kom hem, var Jocke o Louise här. Lousie hade köpt jättetuffa Converse i USA till A, dock lite stora, men bättre det än för små! Så stort tack söta Louise!

Resten av dagen har tillbringats både ute och inne.. fikat ute, lekt lite med A, målat och grejat här inne..

Imorn åker jag och barnen till "Limman" ska hämta lite grejer till vår renovering, som för övrigt går ruskigt långsamt fram.. vi har iaf som mål att A:s rum ska vara färdigt till han fyller år, alltså har vi lite mer än 2 veckor på oss.. måste åka till IKEA och shoppa lite!

Nej, nu ska jag gosa lite med min underbara lilla dotter, tänk, jag har 2 helt fantastiskt underbart vackra barn, inte illa!

Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar