torsdag 29 juli 2010

Inredningsshopping

Jahopp.. semestern är väl slut.. eller nåt.. A somnade så gott vid 19.30, nybadad och mätt i soffan, men han vaknade 6.45 och ville titta på tv. Eftersom jag sovit dåligt den senaste veckan, fick jag igår sovmorgon, idag var det J:s tur, men inte fasen trodde jag att nån skulle vakna innan 8.. Jag klev upp, tog en dusch och åt frukost med en morgonpigg A. Han tittar nu på barnprogram och jag får väl passa på att blogga lite..

Vi har haft (snart) 4 veckor av ledighet, bilder från semestern kommer vid ett senare tillfälle.. har inte tankat ur korten ännu..


Vi håller på för fullt med att försöka att styra upp flyttkaoset och renovera.. Längtar så till v. 34 då förhoppningsvis de sista detaljerna kring vår badrumsrenovering ska stå klart! Ni som har sett vårt badrum, förstår ju varför.. hehe!



Äntligen har vi hitta dem, våra nya fina kökstolar, älskar verkligen dem! De är inte bara fantastiska att titta på, de är underbara att sitta på oxå.. inte alltid som det går hand i hand!

Ovanför våra vackra stolar hänger denna läckra lampa, jag var ytterst osäker på hur det skulle se ut, med tanke på hur stor den är.. men J envisades och tänk; denna gång hade han faktiskt rätt! Jag ville ha den i trappan, eftersom det är så högt i tak där.. men dit har vi hittat denna fina lampa, som gjorde sig riktigt bra där

Vi har en stor glödlampa, vilket passade mycket bättre, den är såå fin!


Barnen ska få varsin fondvägg, hade inte tänkt att ha några fondväggar, men vad fasen... har hittat såå fina taper från Sandbergs till både A och S, de är beställda och ska snart få komma upp på väggen!

A:s tapet, svart med dinosar på, vilket han älskar!


S:s rum ska gå i vitt och rött, så den här tapeten kommer att bli kanon där! Bilder lånade från www.sandbergab.se/sv

Nej, nu var kaffet slut.. måste fixa mig en kopp till..

Bye, bye

1 kommentar:

  1. spännande att följa er renoveringsyra! Man blir aldrig riktigt färdig känns det som.. så jag blir inspirerad av din sida. Vart kommer era nyinköpta lampor och stolar ifrån??

    SvaraRadera