fredag 20 augusti 2010

Himmel...

....vad dålig jag är på att blogga då.. beror väl delvis på att jag har köpt en ny mobil och oftast går in på nätet via den.. men blogga genom den har jag dock ej lyckats med!

Här lunkar allt på... målning, röjning.. och inskolning för A på nya förskolan.. liiite drygt måste jag säga. Denna vecka har jag suttit med och tittat på när han har lekt.. tycker väl kanske att det kunde vara lite mer individanpassat i och med att han faktiskt inte är helt grön vad det gäller dagis.. men, men.. så idag sa jag till personalen (hade pratat med A på morgonen om detta) att jag skulle lämna honom själv i 2 timmar.. personalen tyckte nog att jag var lite underlig, men jag fick medhåll av syster, som dessutom numer är rutinerad förskollärare!

I onsdags var J föräldraledig och följde med till dagis, jag o S åkte till BVC och vår nya mammagrupp, vi hade babymassage, himla mysigt!
På em åkte J och A till badhuset, A älskar verkligen att bada, mitt lilla hjärta!

Jag träffade återigen tjejerna för Ankans bootcamp och jisses vilken träningsvärk jag har,, Jag o Wera ska ge oss ut idag igen..

Igår efter dagis åkte jag o barnen till Djurparken för lite lek och fika med Wera, Ellie, Camilla o Ted, det var mysigt! Vi tog det lugnt i och med att C är ruskigt höggravid!

I em är det dukning i församlingshemmet och imorn är det då äntligen dags för Siris dop! Ska bli skönt att få det gjort och överstökat! Vi har gjort det enkelt för oss denna gång,, när A skulle döpas fick jag mjölkstockning och fick åka upp till las.. allt pga stressen! Så denna gång; ingen stress!!

Nog för nu!

Bye, bye

1 kommentar:

  1. Håller med dig vad det gäller inskolning. De tar samma tider för alla. När Jocke skolade in Nellie där så var han med hela tiden. Efter en och en halv vecka ville vi lämna henne själv direkt på morgonen för vi skulle på begravning. Dom sa verkligen, ja vi får se hur det går.. Jocke hade typ suttit i ett hörn hela veckan o kollat när hon lekt. Det gick såklart jättebra att vara där själv. Och personalen typ berömde henne haha. Så liite mer individanpassad inskolning där skulle inte skada :) Kul att han verkar trivas i alla fall. Nellie frågar när hon ska börja och om Adde ska gå på hennes förskola hihi.
    Kram

    SvaraRadera