fredag 29 oktober 2010

Julklappsshopping


Igår åkte jag och syster (denna gång följde oxå lilla Alice och mamma med) på vår årliga, julshoppartripp till Ullared.. visserligen skulle jag väl inte köpa speciellt många klappar här, men är det tradition så är det!
Blev en del pussel, spel, böcker till barnen. Nån leksak till lilla S, annars blir det inte många leksaker i barnens klappar i år, iaf inget små krafs.. mer än lite spel och böcker då! Vi har önskat oss (åt dem) rejäla, bra saker.. som en snowracer till A, vilket han mer än gärna vill ha!
En stor elektrisk bilbana, IKEA kök, i size mindre då såklart.. till lilla S! A har ju en vit BRIO spis, som han har älskat att leka med, men lilla S ska få den vräkiga varianten, men jag ska nog pimpa den lite.. i övrigt blir det skidor, Didrikson vinterkläder, Klippan filt, en fatboy variant, men istället för den något überdyra fatboyen, blir det bautakudden, som för övrigt görs av ett Borås företag! A älskar ju Musses klubbhus och jag har sett att BRIO har ett tåbane-set med Musse och hans vänner i klubbhuset, det blir perfekt för A som älskar sina tågbanor och tåg och broar och tunnlar.. ja, ni fattar..
I övrigt flyter det på.. har jobbat lite och på tal om jobb.. jag ska visst bara vara mammaledig i 5 månader till.. shiiit vad tiden går fort!
Jag har dessutom ett något defekt öga, en vagel eller nåt skit, orkar liksom inte åka till Vct, så jag har själv ställt diagnosen; vagel, det är enklast så! Ögat är svullet, rött, irriterat, vätskande.. och aningens ont.. men man kan ha det värre!
Hepp, tillbaka till städningen, nu ska jag knäskura köksgolvet, fasen vad mycket renare och bättre det blir, jämfört med en jäkla disktrasemopp!
Trevlig helg!
Bye, bye

1 kommentar:

  1. Hoppas att ögat blivit bättre!

    Skönt att ha rejäla saker. Funderar starkt på att rensa ut allt "småkrafs" från barnens lekrum. Det svämmar över av alla småsaker vi köpt och fått.

    SvaraRadera