fredag 19 november 2010

Didrikson utförsäljning

Så var det fredag igen, J är ju numer föräldraledig på fredagar, riktigt skönt och helgen blir så lång!

Toarenoveringen går framåt, det kommer prel. att bli färdigt nästa onsdag! Känns bra, nog för att jag vill ha det gjort, men det är lite jobbigt när man är hemma och ha byggsnubbar i huset.. som tur är har jag ju både syster och vänner som är föräldralediga, så de får låååånga besök av oss!

Ikväll är det firmafest, ja eller personalfest, som det heter när man jobbar inom kommunen.. Ska bli kul att få äta och dricka gott, tillsammans med kollegorna, eller som det heter inom kommunen, jobbarkompisar.. hur som, kul ska det bli!

Lille A ska sova över hos A o C, redan 6.15 när han vaknade, skulle han kliva upp, för att gå till A o C... när jag sa att de jobbar och att det först är ikväll som han ska dit, började han att gråta.. tur att vi har disney kanalen..

Igår var jag på Didriksons utförsäljning här på Trandared, först var jag och lille A där, köpte regnkläder till lilla S, för 50 kr delen (!!!) otroligt, synd att det inte fanns i A:s storlek.. inte heller i storleken över honom.. köpte en juniorjacka till mig, japp, är man kort i rocken kan man ha 160 cl.. denna fick jag för 40 ynkliga kronor, dessutom knallcerise!!! Men tror nog att den får gå ut på Tradera till våren, då jag tog en vända till och köpte 2 lila jackor en till mig o en till syster, hittade dessutom en svart till J, han har en mörkgrå sedan tidigare, så en svart blir nog toppen!
Synd att man inte hade möjlighet att vara där tidigare.. för ännu mera bra shopping!Detta set blev det till lilla S

Så jag och syster kommer snart, eller till våren då kanske, att traska runt i varsin exakt lila jacka,.. bara för att förvirra vår omgivning ytterligare.. bara denna vecka har vi fått frågan om vi är tvillingar, inte bara en gång utan två!! Visst vi är syskonlika, men tvillingar..

Lilla S sover otroligt bra nattetid, 6 nätter på raden har hon nu sovit helnätter.,. från 19.30 till 7.30.. Skönt som bara den.. tyvärr har ju A börjat att vakna runt 6.15-6.30.. denna vecka har det ju inte gjort nåt, då div. snickare o elektriker kommit strax innan 7..men snart får han sluta med den fula ovanan!

Hepp, nu tar jag helg!

Bye, bye

1 kommentar:

  1. Ja varför inte göra folk mer förvirrade :) haha kram

    SvaraRadera