torsdag 25 november 2010

Nu är det jul..

...här i vårt hus!

Jag, precis som de flesta andra älskar ju julen och nu äntligen, torsdagen innan första advent är den magiska dagen, det är dagen då jag får sätta upp alla ljusstakar och stjärnor. Så nu är det dammat och städat i alla fönster och alla stakar och stjärnor lyser så fint!

Hyacinter, stjärnor och amaryllisar är planterade, adventsljusstaken är pyntad och redo för att tändas!

Tomtar och div lyktor är på plats! Ikväll blir det första glöggen för i år, ska prova denna som jag har läst mycket gott om i olika bloggar!




Jag längtar nu bara efter att få ta in granen och klä den, förr hemmavid, gjorde vi alltid det den 23:e, men varför gjorde vi det?? Det är ju för sjutton innan jul man njuter av den, vill njuta av den.. sitta där och titta på den med alla klappar runt om.. Nej, här tar vi in granen senast 1 vecka innan jul, men sedan åker den ut strax efter nyår, för som sagt, det är innan jul den är som vackrast!

Bye, bye

2 kommentarer:

  1. Mys! Jag ska hålla mig till i morgon, men tomtar o gardiner får vänta lite till (dels för att jag inte inhandlat någon köksgardin än...)
    Jag tror att det har ändrats med åren, vi satte också alltid in granen den 23:e när jag var liten men sen hade man ju kvar den till tjugondedagen också! Nu vill de flesta, som du säger, sätta in den tidigare och också slänga ut den tidigare :)

    SvaraRadera
  2. Mmm, den glöggen är helt underbart god. Jag håller fullständigt med dig om att det är innan jul som det är mysigast att njuta av allt. Jag sätter upp granen till Lucia för på annandagen åker allt ut och tulpanerna in istället.

    SvaraRadera