onsdag 1 december 2010

Småfolk

Jag, eller rättare sagt; mina barn har fått prova dessa produkter från Semper Småfolk, genom Smartson Alltid kul att få testa lite nya grejer, vi köper ju en del sådana här produkter, dock hade vi inte testat dessa innan!



Squeezy, med smak av päron, jordgubb och banan. Denna var en stor hit av lilla S, snart 10 månader. Dock står det på alla dessa tre produkter att de ej är lämpliga för barn under 3 år. Knepigt tycker jag, visserligen sitter det ju en liten kork på denna produkt, men den ger man ju givetvis inte till sin bebis!
Fördelen med denna produkt är ju att man lätt kan ha den liggandes i väskan, man behöver inte använda sked, utan barnet kan själv klämma och suga i sig det goda innehållet!
Vi kommer att köpa den produkt fler gånger, som sagt en stor hit!



Dessa kex provade jag att ge min 10 månaders, men de var hårda och lite väl stora, men inte större än att hon kunde få in hela kexet i munnen. Hon blev mycket arg när jag tog kexet i från henne, så blev även hennes polare, som är månaden yngre. Båda busarna började gråta.
Gav istället kexen till min 3½ årige son, han tyckte mycket om dem och då är han ganska van vid kex som smakar lite mer, om man säger så! Han tyckte det var roligt med alla olika djur!



Majspuffarna tyckte båda barnen om, vi har ju kört med de kletiga majskrokarna ett bra tag, båda barnen tycker om dem. Dessa var lite mindre och lite mer smak på, men som sagt; uppskattade!
Smidigt med en liten förpackning som man kan trycka ned i en liten väska, men med 2 barn som tycker om dem, går de åt alldeles för fort!

2 kommentarer:

  1. Syster jag tror att de menar att barn under 3 inte ska leka med dom, eftersom det är skruvkork, lätt att fastna i halsen. Bara en tanke :) puss

    SvaraRadera
  2. Hehe kanske skulle läst allt först, för du skriver ju om korken hihi

    SvaraRadera