fredag 7 januari 2011

Najs fredag

Idag har vi haft en redigt skön dag! Hela familjen sov till 9, inte fel, inte fel! Efter en lång frukost, åkte vi för att kolla på lite tapeter! Det börjar att klia i J:s fingrar, han älskar att tapetsera, så jag får helt ge efter! Tyvärr hittade vi inte vad vi sökte, eller egentligen så gjorde vi, fast jag är inte beredd att pröjsa runt 2000:- för en liten tapetserad vägg.. nej, vi får kolla vidare!

J ville vara själv hemma, för att slipa och greja, så att vårt bord blir vitt och fint, så jag och bejbsen drog till syster med barn. Pulkaåkning i deras backe! Herregud, jag börjar visst bli gammal, på riktigt alltså.. såg tendenserna redan i somras, på Liseberg, blev yr och fick lätt dödsångest. Bör tilläggas att jag då åkte barnkaruseller..
De stora barnen fick snowrace(rar) av mormor och morfar i julklapp, de gick fort, på tok för fort. Tur att de även har fått hjälmar, det borde även jag och syster haft.. de små busarna sov gott ute iaf! Efter kaffe och hembakta bullar, åkte vi hemåt igen. En mys eftermiddag alltså!




A åker skidor (inte ett dagsfärskt kort)


Tekniken är väl sådär.. men han har roligt och det är huvudsaken
********
Imorn åker vi till Gbg och har skoj med barnens kusin S m. familj. Skidor och grillning var tanken, men vi får se hur vädret beter sig.. kanske att det blir skridskor om det töar för mycket!
Vi ska sova över, så det lär bli (som vanligt) god mat och dryck!
A längtar så mycket efter sin kusin. Han ska sova i hennes rum, på en madrass, det bestämde de på julafton!
Nej, får väl kolla lite Let´s dance.. inget big fan, men ett lagom fredagsnöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar