lördag 5 februari 2011

Idag åkte vi..

Idag åkte vi till badhuset, A och J brukar åka dit lite då och då, men lilla S har aldrig varit där.. Blir lite annorlunda med det andra barnet. Med A gick vi ju på babysim, så han har alltid älskat vatten. Trots att S inte är lika van, trivdes hon jättebra. Det var alldeles lugnt när vi kom dit, men när vi åkte hem var det fullt av folk. Man ska alltså vara där när det öppnar!


Lilla S med sin far, A skymtar i bakgrunden, han vill verkligen inte vara med på bild, därav det dåliga utbudet med bilder på honom..

Plaskar

Så här glad var hon efter badet

Nästa vecka ska jag och syster åka till badhuset och bada med våra små hjärtan, medan de stora är på dagis. Vi får passa på, billigare nöje får man leta efter.. båda är ju anställda i Borås Stad, alltså badar vi för 0 kronor och småttingarna är ju ännu inte 1 fyllda, alltså badar de oxå gratis! Passar fin-fint för en mammaledig plånbok!
Båda barnen var ruskigt trötta efter badhuset och slocknade efter lunch, jag somnade till i soffan jag med, underbart skönt!
Igår tog J med sig barnen på tur, jag hade städat på dagen så allt var tipp topp, jag kunde alltså göra precis vad jag ville i ca 1 timma.. jag valde att lägga mig på soffan, under gosig filt och bara titta helt ostört på tv, nån härlig serie förgyllde min tillvaro. Fy fasen vad man inte är bortskämd med att göra saker bara för sig själv, när man har små barn. Så sådana här stunder är verkligen uppskattade!
Ikväll blir det lite god mat, J älskar kött, så kött får det bli. Fläskfilé, färska champinjoner frästa med vitlök. Detta ska äta tillsammans med Hasselbackspotatis, som har återuppstått här hemma! Sedan blir det väl lite Melodifestival, fast vi är inte några större fan, varken jag eller J, men så får det nog bli!
Trevlig helg på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar