torsdag 3 februari 2011

Skithögar

Efter att vi hämtat A på förskolan tog vi en promenad, hämtade paket och postade paket.

På vägen hem gick A som han brukar; mer i snöhögarna och i vattenpölarna än på vägen, men fy fan säger jag, för alla dessa jävla, ja det är ok att svära här.. Fy fan för alla äckliga bajshögar som ligger precis överallt. Lata jäkla hundägare, då menar jag absolut inte alla, för merparten plockar upp sina hundars avföringshögar (hoppas jag), men de som inte gör det. Hur tänker de? Kan nån svara på det? Varför tror vissa att det är helt ok att lämna skithögarna liggandes både här och där? Antar att dessa människor inte heller torkar sig i baken när de själva har gjort det stora.. Äckligt, äckligt, äckligt!

Idag, liksom i måndags råkade A att hamna i en av alla dessa högar. Han åker kana nerför snöhögarna och vips har han skiten utsmetad över hela overallen. Jag är så arg, så jävla arg! Därav alla svordomar!

Så nu har lite utav min ilska gått över, men ser jag nån som inte "ser" att sin lilla hund har skitit, då ska han/hon fasen få med mig att göra, så det så! Passa er!

För övrigt är jag rätt glad idag!

1 kommentar:

  1. Jag håller med!! Vidrigt är bara förnamnet! Nu har jag hund, och skulle aldrig i hela mitt liv lämna en bajshög!! BLÄÄ! Alltid påsar till hands i fickan, i bilen, i vagnen.. överallt! Ger gärna bort en om jag skulle se nån lämna en hög på marken, men konstigt nog så ser man dom ju aldrig.. man ser bara skiten..
    Jag undrar också hur de tänker?? Torkar sig säkert inte själva, o spolar nog inte heller. Skithuven, rent ut sagt! Nu blev jag också lite upprörd.. haha

    SvaraRadera