tisdag 22 februari 2011

Tisdagstjöt

Hua vad tråkigt, håller på att fota kläder som ska läggas ut på tradera. Inget kul med en kass kamera, färgerna på kläderna kommer inte till sin rätt.. Trist!

A är på förskolan, efter en veckas sportlov, som han har längtat! Han hann knappt med att ge mig en puss och kram innan han var inne och lekte, härligt att han trivs så bra! Hoppas att lillsyrran kommer att göra detsamma!

Jag har varit tokförkyld de senaste 2 veckorna, bihålorna har spökat som vanligt. Det tar verkligen ned en, men nu är det bara rinnande näsor, både på mig och barnen.

Idag kom vi iväg till fsk i mycket god tid, inte likt oss. Har hunnit med att vädra täcken och kuddar, samt renbäddat alla sängar. Dammat i kök och vardagsrum, tvättat en maskin tvätt, samt hängt upp. Det gäller att vara produktiv medans lust och tid finns!
S vilar och har så gjort i drygt 1 timma, har jag tur sover hon drygt 30 minuter till, så jag får sitta här och slösurfa och njuta av kaffet!

Ikväll är det Bamsegympa, A tycker att det är superkul, jag tycker att det är rätt trist.. men det är ju inte för min skull, utan för hans!
Gruppen är alldeles för stor, stökigt, trångt, ingen struktur, nej, det var helt klart bättre på Bäckäng! Dessutom; var sjutton är musiken, på Bäckäng var bamsemusiken på i bakgrunden hela tiden, A gillar den musiken, men här på Trandared är det bara musik under uppvärmningen.

3 kommentarer:

  1. Haha du är väl med på gympan? Hoppas o studsa lite =) Men du kan ju alltid framföra dina åsikter och tankar.. maila Ann eller någon annan på BGS vetja!
    Vår grupp på Bäckäng är tydligen också stor, jag har ju inget att jämföra med, så jag vet inte.. Men ledaren sa tydligen till en förälder att det var fullt och t.o.m FÖR många..

    Vad heter du på Tradera?

    SvaraRadera
  2. Japp, Carol, jag är med, ser tom glad ut...hehe! Allt för min son! Jag håller god min och står ut resten av terminen, har pratat med andra föräldrar och det verkar som om de har ökat på alla grupper, allt för att tjäna pengar?! Nästa termin blir det nog simskola istället!

    På tradden heter jag sandrak79, men ännu har jag inga objekt ute, får bli kvällens projekt!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det e bra där vi är nu ... visst lite mkt folk dock, men jag tycker ledaren är bra!!

    SvaraRadera