tisdag 1 mars 2011

Dumma, dumma


Dumma mig!
För knappt en vecka sedan sa jag till J, att det kanske är så att A tillhör den lilla procent människor som aldrig får kräksjukan. För vad vi kan minnas har han bara kräkts vid febertoppar, feberkramp och i Thailand, då förmodligen pga maten.
Som sagt; dumma mig, i natt vid 2-draget vaknade A, han behövd nässpray sa han, det fick han. Sen ville han somna om hos oss, det fick han. Sen ville han ha alvedon, det fick han. Sen ville han ha mjölk, det fick han. Jag började här att ana ugglor i mossen. Han kände att nåt var på tok, men kunde inte riktigt sätta ord på det, då han som sagt knappt har spytt tidigare. När han efter en ca 1 timmas bökande, ville gå på toa, förstod jag. På toa kom inget, men jag hämtade en hink.
A somnade om, men när J gick upp, gick A upp. Det tog 2 minuter, sedan hade han spytt.
~~~~
Hoppas nu bara att mor och far som var här igår, inte blev smittade. De åker till Thailand på torsdag.
~~~~
Imorn skulle vi åkt till Limmared för att fira Louise som fyller 20 år, trist att missa det oxå. Hoppas innerligt att vi inte åker på det allihop, men det lär vi väl göra. Ska ju till Ciluette på fredag, har längtat och vill såklart inte missa denna lilla stund, då det varit svårt att få ihop!
~~~~
Tråkigt start på denna vecka, nu vill jag ha vår och slippa alla förbaskade baskilusker!

3 kommentarer:

  1. Usch då, hoppas ni slipper!

    Nu blir vi väl sjuka bara för att jag skriver det, men vi har också varit väldigt förskonade från magsjukor, har kanske haft det en eller två gånger sen vi fick barn.

    SvaraRadera
  2. Usch då. Säger som Caroline; hoppas ni andra slipper och att A blir frisk fort!! Så tråkigt när man får ställa in planerade saker pga sjukdom...

    SvaraRadera
  3. Fy! Hoppas att A snart blir frisk och att du slipper bli smittad! Inget får ju förstöra vår spafredag!

    SvaraRadera