söndag 22 maj 2011

Långledig

Så dålig jag är på att blogga, men det finns mycket annat som upptar min tid..
En liten uppdatering ang. Siri, hon blir starkare för var dag som går. Har nu inte kräkts sedan i måndags, efter en mycket turbulent helg. Det känns som om vår lilla tjej äntligen är tillbaka. Hon orkar nu att stå och även gå. Hon har börjat att äta ordentligt och börjar nu att öka i vikt igen. Nu håller vi alla tummar att hon får förbli frisk.

Denna helg har jag varit långledig. Fredagen spenderades med syster och barn. En härlig dag, med god mat, lek, bus, fika och promenad. Sådana här dagar saknar man mammaledigheten, men får passa på att njuta och ta vara på de lediga dagarna!

I går jobbade jag, hade sökt semester nästa lördag, då vi hade tänkt att ha A:s 4 års kalas, men eftersom min semester aldrig beviljades och A frågade otåligt när han skulle ha kalas, fick jag byta med en kollega, så nu har jag jobbat denna lördag och får nu vara ledig nästa lördag. Till A:s stora glädje! Stackarn har ju blivit så lidande när S varit sjuk.
På mina lediga timmar igår, passade vi på att åka ner på stan. Köpte lite födelsedagspresenter, åt lite tårta och intog en mycket trevlig lunch på Babbel med bästaste syster och familj. Det delades ut böcker till alla barn, en jäkla kärring trängde sig fram och plockade på sig mängder av böcker. Hon nöp en bok, som A ville ha, precis framför ögonen på honom.. Hon hade fan ingen skam i kroppen och försvann innan jag hann säga till henne!
Idag har vi varit effektiva. Städat, röjt, tvättat,, ja, allt sådant där som måste göras. Eftermiddagen spenderades i Dalstorp, söta T fyllde 2 år och det skulle vi såklart fira!
Ikväll har jag slagit in mängder med av presenter till A, så nu är det gjort!

Nu blir det tv!

1 kommentar:

  1. Så skönt att Siri mår bättre, det går knappt att föreställa sig hur sjuk hon varit när du skriver att hon inte orkat stå upp... :-(

    Tur att det ordnade sig med din ledighet (även om du fick jobba på din lediga helg).
    Hoppas att kalaset blir roligt!

    SvaraRadera