lördag 13 februari 2010

Underbara vinterdag

Lördag..

Dagen började bra, vi sov till 8.15, A gick visserligen upp lite innan 8 och började som vanligt bygga med sin tågbana, jag hörde honom hela tiden, men låg ändå och halvsov, gott!

Efter en lång frukost och lite röj, åkte vi till Ramnasjön för att mata fåglarna. Det var så skönt att komma ut, jag har ju inte varit ute på drygt 1 vecka, mer än till och från bilen.. Det snöade och blåste lite kallt, men det var underbart! Tänk att vi har fått en så fantastisk vinter, underbart! Och alla ni som klagar och gnäller på snön, tror fasen inte att ni hade varit gladare om det hade ösregnat och varit grått och trist varje dag.. eller?? Visst längtar även jag till våren och lite barmark, men som vi alla vet, så kommer det ju alltid tids nog!!
Lille A och stora S

Mina favvo-grabbar


Efter middagen passade vi på att vila hela familjen, J och A sov i drygt 1½ timma, själv fick jag lite kramp och ont efter en stund, men det var gott att bara ta det lugnt!

Syster m. fam var här en stund på em, barnen härjade, busade, bråkade och lekte som vanligt! De kommer nog helt klart att sakna varandra en hel del när vi flyttar.. men vi kommer nog att kunna ses en hel del om dagarna ändå.. Mammaledighet är underbart!! Om nu den här bebisen kommer ut nån gång.. Men Anna (Kalle) är ju synsk och hon säger att bebis kommer på alla hjärtansdag.. rätt snart med andra ord! Det här med din synskhet Anna, det är helt nytt för mig.. haha.. men jag vill ju så gärna tro dig!!!

Nu väntar jag på att mina grabbar ska ha badat färdigt, sedan är det min tur att krypa ner (låter smidigare än vad det är..) Efter det blir det lite god mat och den trista Melodifestivalen, men vid 22 börjar skidskyttet och OS, härligt! Blir en toppenkväll!

Trevlig helg på er!

Bye,bye

4 kommentarer:

  1. Jupp, det är helt sant! Jag är synsk(adad).. Imorn kl 23.17 är bebisen ute och det blir en liten gosse. Puss på dej

    SvaraRadera
  2. Anna, bebis kommer förhoppningsvis tidigare :) jag har två barn här som bråkar lika mycket som de är sams, vet inte om jag orkar en hel dag.. Dvs bebis är på väg!! Nu hoppas jag bara att allt går bra för min kära syster!

    SvaraRadera
  3. Grattis familjen till er "lilla" Siri! 4200g 52 cm lång! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Oj, var allt lite synsk ändå. GRATTIS! Hoppas att allt har gått bra! Vad roligt att det blev en tös. Kram till familjen!

    SvaraRadera