tisdag 15 juni 2010

Tänk vad små inredningsdetaljer kan göra..

Har ändrat bloggens utseende lite, det svarta var lite väl dystert, nu är det ju faktiskt sommar, så nu får den se ut så här ett tag!

Sakta men säkert börjar vårt radhus likna ett hem, det gör så mycket med lite detaljer!
Vi har sedan tidigare bestämt att vi skulle göra en tygtavla och ha i vardagsrummet/köket, har hittat ett kanonfint tyg från Marimekko, men attans vad dyrt.. det skulle landa på över 1000:-, vilket jag så här i efterhand tycker är liiite väl mycket pengar.. vi hittade ett tyg på IKEA, som både jag och J tyckte var otroligt fint, så istället för 1000:-, kom vi hem med tyg för strax under 200:-, dessutom kommer det att räcka till 2 fina kuddar oxå! Perfekt!

Vi har nu beställt 2 soffor, som kommer att flytta in hos oss nån gång under juli månad, känns bra! Vi har även beställt en ny stor byrå till sovrummet, vit såklart!

Jag har ritat en bänk/sideboard till övrehallen, det är en liten outnyttjad yta där, så istället för fönsterbräda, blev det en lite annan lösning! J köpte material och hör snickrade ihop min enkla, men ack så fina (ja, ja.. det finns ju finare, men tills vidare iaf..) möbel! Nu ser det helt annorlunda ut där uppe, med fint bord, lampa, orkidé och den fina rullgardinen från Mairo, nöööjd!

Idag ska jag till Ciluette för lite egentid, känner att jag behöver det... känner mig som ett ras och är rätt sliten faktiskt. Trots barn som sover hur bra som helst, men det är nåt som gör att jag inte är på topp! Fick ju presentkort av min kära sambo och barn på Mors dag, så det kommer väl till pass idag!

Igår var jag och barnen, tillsammans med Wera o Ellie på Djurparken, en härlig dag och barnen stortrivdes! Vilken lyx vi har, som har så nära till Djurparken alltså.. För övrigt är jag väldigt glad att Leos Lekland öppnar i Borås! Ska väl öppna nu i dagarna! A fick ju presentkort utav Farmor på sin födelsedag, så det lär väl bli ett och ett annat besök dit framöver, till A:s stora glädje! Jag oxå glad för att Polarn o Pyret ÄNTLIGEN kommer att öppna i Borås. Så mkt fina kläder och en otrolig kvalité! Dessutom ger de nästan pengarna tillbaka på Tradera! Fick ju 400:- för A:s turkosa Pop jacka!!

Nej, nu ska jag surfa vidare!

Bye, bye

2 kommentarer:

  1. Vad fin bloggen blev! =)
    Låter som ni har kommit i ordning bra. Kul att ha lite egengjorda grejer hemma! Vill gärna se kort ;-)
    Härligt med lite egentid! Njut!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Kul att du ville vara med, då håller vi tummarna!
    Kram Anna

    SvaraRadera