måndag 9 augusti 2010

Inga jäkla hallon här inte.. ;)

Dags för ett nytt inlägg dårå.. inte de där jäkla hallonen.. som en kär person till mig, uttryckte det..hehe..


Först och främst, bara 1 vecka för sent.. Stort GRATTIS till världens bästa mamma!!

Mammas födelsedag tillbringade vi i Limmared, många kom för att fira min kära mor, kul att träffa alla släktingar och det blev en massa gott att äta! Underbart väder var det oxå!

Tisdagen o torsdagen tillbringade vi på Leos Lekland, liiite bra kanske att åka dit 2 gånger på en vecka.. men det är ju verkligen ett toppenställe! Bortsett från att jag i tisdags fick åka hem i strumplästen.. nån jävel hade snott mina skor... Snopet för dem att det var ett par billiga skitskor från Maxi.. och inte ett par converse, som de säkert trodde i all sin iver,, hehe.. IDIOTER!!

Har ju glömt att berätta att A numera är blöjfri, han är även torr på nätterna, härligt! Min stora fina kille! Nästa vecka börjar inskolningen på hans nya förskola här på Trandared, hoppas att det går bra och att han hittar nya vänner!

Jag ska äntligen börja att träna, mina promenadskor ska nu få bli löparskor! Under en mycket trevlig kväll på La Copita med de bästa, formades denna tanke.. Vi ska börja att löpträna tillsammans under ledning av Anki; alltså blir det Ankans bootcamp.. våra mammor ses ju på så kallade symöten, men vi, vi ska ha bootcamp.. ska bli härligt att komma igång. Anki är ju redan superfit, det är mitt mål oxå, så där har vi den bästa ledaren!!

Idag har vi haft besök av mina fina vänner, Anki o Jessi med tillhörande barn! 3 st 3-åringar som röjer till tusen.. härligt.. (med viss ironi... fast de är underbara!!)

Siri växer och gror.. eller iaf växer! Om några dagar är hon hela 6 månader.. shiiit vad tiden går! Lilla donnan börjar få lite rutiner, en vila på fm o en på em. Amningen är fortfarande i full gång.. hade ju tänkt att avveckla den något tidigare, men hon äter numera bara 5 gånger/dygn, vi är på väg att avveckla nattmålet, med varierade resultat! Hon är iaf världens sötaste lilla tjej!!

Nu dags att skriva veckans matsedel, sedan en tur till affären..

Bye, bye

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jo inskolningen gick bra idag.. snart jobb.. på måndag! Phu. Men det ska bli lite skönt också...

    Ang. Leos.. ja det var värt varenda krona! Lekborgen borde va gratis.. haha.
    Duktig A som är helt blöjfri, det skulle man kunna säga att Noelle är med, men ibland (sällan) på natten händer det... så kommer det nog att vara ett tag iofs...
    Kram, o hoppas allt är bra hos er!

    SvaraRadera