onsdag 13 oktober 2010

Igår var A hos tandläkaren för första gången. Snacka om duktig kille, gapade stort och lät tandläkaren räkna och titta på tänderna, lite bananlack, sedan var det klart! Icke att förglömma; en grön ödla fick följa med oss hem, den har sovit under A:s täcke i natt!

Som sagt, gick allt bra hos tandläkaren, men A har inte 20 tänder som de flesta 3-åringar, han saknar en utav de 4 framtänder i underkäken, ingen fara på taket, dock ganska ovanligt sa tandläkaren!

Efter tandläkarbesöket tog jag och A en tur på stan, in på Pop, jag kollade kläder och A hittade tågbanan! Efter lite klädspan drog vi till Stadsparken och lekte lite på lektplatsen, en mysig eftermiddag med mitt stora hjärta!

J och lilla S kom och hämtade oss och vi åkte till syster m familj för lite fika, mor o far kom för att fira R:s födelsedag, då de var i Grekland när han fyllde, så tårta och goda bullar från Tant G bjöds det på!

Barnen, de stora då alltså fick adventskalendrar av mormor o morfar, men det är ju lång tid kvar tänkte jag.. men herregud, det är det ju inte alls.. nästa månad är det redan första advent.. om jag inte har kollat helt fel vill säga.. Tur iaf att jag redan (i stort sett) har bestämt vad vi ska köpa till barnen och vad de ska önska sig!

Nu ska jag och loppan snart till BVC, 8 månaderskontroll, sedan åker vi till syster och lilla A, för lite fika och promenad!
Ikväll ska min fula utväxt bort, ska bli nice!

Bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar