lördag 24 april 2010

Shoppinglycka!

Ja, vilken shopping vi har gjort idag!

Var och köpte krukor idag, både för inomhusbruk och för utomhusbruk, en massa fint, vi är så nöjda, dessutom räknade de fel på summan, med 300:-, nice!

Inte nog med det, sedan åkte J och A för att hämta dynorna som vi beställde i samband med köpet av vårt bord o stolar. Vi fick ju rabatt då med 15%, men så missade de att ge rabatten på bordet och skulle då kompensera detta när vi skulle betala dynorna, det rörde sig om ca 250:-, de kom därifrån med 6 dynor, fick betala för 3st!! OCH dessutom, drygt 1000:- insatt på kontot, istället för 250:-.. så vi borde väl köpa en trisslott eller nåt!!

Har dessutom shoppat lite fint på http://www.elvasmatroll.se/


Detta blev det:

T-shirt vald av J

Jag köpte endast den svarta mössan, även om jag verkligen gillar den randiga oxå!



Denna söta vändbara mössa blev det till Sira, i mönstret som passande nog heter Regina!!

Lördag och en massa att göra..

Idag har vi massor att göra, hämta våra dynor till utomhusmöblerna, som äntligen har kommit! Sedan ska vi åka och införskaffa krukor, stora sådana, blir nog toppenfint, till sommare! Måste tyvärr även åka och handla.. finns ju inget tråkigare..

J har nu målat v-rum, kök och hallen, det är otroligt vad en ren vit färg kan göra!

Lilla S ligger i babygymet och tränar, hon är nästan på väg att vända sig och trivs ypperligt att ligga ned, till skillnad från hennes bror! Hon har dessutom en tand på G.. tidigt.. Hon växer som bara den, 10 veckor i morgon, stora tjejen!

Lille A växer väl han med, dock inte i samma tempo längre! Mellan raseriutbrotten och trotsen så är han världens finaste kille! Sitter och sjunger för sin syster, som ler stort! Annars är han mest ute och leker med sina nya vänner på området, Ellen och Max, men när han pratar fort heter de Pelle och Masken!

Igår petade A ur en grön ärta ur örat.. suck, det är ju bara några veckor sedan som han nös ut en sten ur näsan.. varför detta plötsliga intresse av att stoppa saker i utväxta kroppsdelar?

A fyller ju 3år om drygt 1 månad.. nån som har bra tips på vad man kan köpa och önska sig till honom? Frågar man honom, önskar han sig paket eller bilar..

Nej, nu hinner jag inte sitta här längre! Trevlig helg på er!

Bye, bye

torsdag 22 april 2010

Äntligen

Sådär, då har vi äntligen internet!

Nu har vi massor att göra.. kolla upp diverse företag som kan tänka sig att renovera vårt badrum, kolla upp målare eller lackerare, vi ska lackera om 10 dörrar och vårt matsalsbord.. ingen som vet nån som kan åta sig detta?

Ska även börja kolla efter lämplig soffa och en massa annan inredning!

Ska vad tiden lider även lägga in lite bilder!

Har lite samma funderingar som Sandy, i min mammagrupp, att kanske låsa bloggen.. visserligen har jag ju inte alls så många besökare/dag som hon har, men om jag låser den och ger ut lösenord till de som vill fortsätta att läsa, så vet man ju iaf vilka det är som läser.,., det är ju inte allt för många som lämnar några fotspår = kommentarer! Det är ju alltid kul att få nån slags respons på det man skriver..

Nej, nu måste jag fortsätta att surfa runt.. har alldeles för mycket att ta igen!

Bye, bye

tisdag 20 april 2010

Sova över...

Sådär,, då sover båda barnen! A sover i sin säng i lekrummet hos mormor och morfar. S sover (äntligen, har inte sovit sedan vi kom till Limmared för snart 6 timmar sedan) i mormors famn!

Jag o S har varit hos Lina på smyckespartaj, mycket fina och billiga smycken. Kul att träffa alla fina vänner! Vi har även bokat Babbel på Valborg, ska bli kul att ses alla! Tror nog att det blir ett glas vin eller två då!!

A har busat och lekt med mormor, morfar och Jocke. Syster o Sindra är oxå här, de ska precis som vi sova över!

För övrigt rullar det på hemma med målning av samtliga rum. Nu är köket och vardagsrummet snart klart, blir jättefint! Han är duktig på att måla, min käre sambo!

Lilla S växer och gror, är nu snart 10 veckor gammal. Magen har lugnat sig, men nu är hon nog inne i en utav alla dessa utvecklingsfaser, så då är det lite gråt mellan varven.

Idag var jag och S, med Maria och Noah på jobbet och hälsade på. Kul att träffa alla, även om inte alla jobbade. Hade ju gärna träffat Anette och Eva, men det får bli en annan gång! Tack iaf för de fina presenterna!

Fasen, detta är inte lätt, att försöka att blogga typ en gång på tio dagar.. men nu har vi nog snart vår dator inkopplad, fick nåt paket från com hem idag!

Bye, bye

fredag 16 april 2010

så var det fredag igen..

Fortfarande inget internet.. men nu är det på gång iaf! Min kära sambo har haft en himla massa annat att göra. Vi har dessutom bestämt oss för att byta internetleverantör.. så det har varit lite att fundera över.. men snart som sagt!

Är hos syster med familj. Kusinerna busar och vi andra fikar!

I huset går det framåt, J spacklar, målar och grejar.. Tyvärr inga foton ännu, det får bli när vi har fått igång vårt nät!

För övrig lunkar det på. A är på dagis, jag och S är ute och går, ammar och tar det lugnt.

I onsdags hoppade A över dagis och vi tog en heldag hemma hos mormor o morfar! Morfar jobbade visserligen, men vi åkte dit en sväng, till A:s stora glädje; han fick köra truck! Häftigt tyckte han!
Resten av dagen spenderades hos mormor, med fika, mat och en massa lek.. för mormor och A, jag satt i solen och gottade mig! Min mormor var oxå där, alltid trevligt att ses!

Nästa vecka ska jag och barnen sova över hos mormor o morfar, J ska måla i A:s rum, så det passar ju bra! A längtar redan!

Nej, nu får jag återgå till de andra.. hoppas på att komma igång med bloggande ordentligt snart!

Bye, bye

onsdag 7 april 2010

Fortfarande inget internet.. men iaf en telefon, alltid något!

Är hos syster o Sindra på den sedvanliga onsdagskaffen, alltid trevligt!
Ska snart ta en tur till affären, måste inhandla lite till lunch. Min kära moster kommer och hälsar på!

I eftermiddag blir det barnkalas! Alvar har fyllt 3 år! Jag o A var på Kurragömma igår, A fick välja paket till Alvar.. fick väl styra upp det lite, annars hade Alvar fått en orm! Vilket han kanske hade gillat,, men ändå,,

I huset fortsätter vår röjning, samtidigt som en lättare renovering har påbörjats.. först ska ALLT målas vitt, sen får vi se var vi landar.. Altanen på framsidan är iaf snart helt färdig, bara lite mer krukor och växter! Härligt med vår!

Nej, nu åter till syster och tjejerna!

Bye

torsdag 1 april 2010

Herregud..

.... Ja, herregud, jag glömde ju att tacka min käre bror.. nämnde ju alla utom honom.. Så tack Jocke för all hjälp med flytten! Det var ju dessutom han som hade ordnat med lastbil, så att vi kunde flytta all!

Nu är det strax för slutbesiktning av vår gamla lya! Passar på att ta en kaffe hos Roger o Sindra, samt låna dator!

Glad Påsk på er!